fractal@fractal.cz
+420 211 150 000 Po - Pá 8:00-18:00

NOVINKY Z CEST

 

✈Pražské letiště rozšíří druhý terminál, hotovo by mělo být do roku 2028. Investice bude stát 16 miliard Kč. Letiště dále plánuje investice za 55 miliard Kč pro období příštích 30 let, například na stavbu druhé paralelní ranveje. Letiště je už teď na hraně své maximální kapacity, loni odbavilo 16,8 milionu cestujících. V exponovaných časech kvůli tomu musí část žádostí o lety odmítat. Rozšíření terminálu přispěje k navýšení kapacity letiště, která by se měla zvýšit postupně až k 30 milionům odbavených pasažérů za rok.

 

✈Letadla Boeing 737 MAX by se mohla vrátit do komerčního provozu v lednu 2020. Americké letecké společnosti American Airlines a Southwest Airlines s obnovením letů modelu 737 MAX počítají až začátkem března.  Podle výkonného ředitele Evropské agentury pro bezpečnost letectví (EASA) Patricka Ky by letadla 737 MAX mohla v Evropě začít znovu létat v 1. čtvrtletí příštího roku. Provoz letadel 737 MAX byl letos v březnu přerušen po tragických nehodách v Indonésii a v Etiopii, které způsobila chyba v softwaru.

 

✈Qantas letěl nonstop z Londýna do Sydney, spojení trvalo 19 hodin a 19 minut. Na palubě stroje Boeing 787-9 Dreamliner bylo jen 46 pasažérů a šest členů posádky. Téměř 18 tisíc kilometrů dlouhý let byl součástí výzkumného programu, který se snaží snížit jetlag pasažérů a šetřit zdraví posádky při extrémně dlouhých letech.  Na trase má létat pravidelná linka od roku 2022. Let byl teprve druhý, který zvládl bez mezipřistání trasu mezi Londýnem a Sydney. Premiéru obstaral v roce 1989 Boeing 747-400, rovněž společnosti Qantas. Nejdelší pravidelné komerční lety (18,5 hod.) nabízí momentálně společnost Singapore Airlines mezi Singapurem a Newarkem v USA. 

 

✈Turkish Airlines bude nově létat do Xi’an. Pro aerolinku to po Pekingu, Šanghaji a Guangzhou bude čtvrtá destinace v pevninské Číně. Lety by měly začít ke konci roku 2019 a to frekvencí tří spojů za týden, později v roce 2020 by se měly postupně navyšovat.